fredag 17. februar 2012

Floripa

Vi kom ganske sent til floripa, siden bussen vår var 2 timer forsinket ! Så
vi reiste rett inn på hotellet og ville sove. Dagen etter fikk vi verdens beste frokost :). Vi hadde holdt kontakten med vår venn Valerio, og han hadde allerede kommet seg ut på øyen Floripa, som var vårt mål og. Denne øyen er ganske stor så vi bestemte oss for å reise sør først. På samme hostell som Valerio, der han hadde booket rom til oss. For å komme seg fra byen og ut til øyen var ikke lett. Vi måtte ta to busser, stappfull av folk. Har ikke akkurat savnet kolletiv trafikk ;). Men endelig kom vi fram. Hostellet hadde en terasse på stranden, men det var vel egentlig det mest positive. Det var ganske skittent, og det var ikke bare vi som bodde der, men og mange kakelakker !! Litt senere tok vi med oss Valerio for å gå ut å spise. Og vi fikk nok mat for å si det sånn ;).

Dagen ette va vi "tidli på an", for vi skulle gå å finne en strand, gjennom jungelen. Neida det var vel mer enn skog enn jungel, men det høres ikke så
spennende ut ;). Turen tok nesten 2 timer i steikende varme ! Men det var så fint og fikk den flotte utsikten. Når vi endelig kom fram til stranden og klar til å kjøle oss ner i sjøen, ble det litt for kaldt ! MEN, det var enn slags lagune der og ! Woop woop. Der var vannet akkurat passelig for oss hikere. Det ble litt mye vind der. Vi synest at vi hadde gått nok for en dag og tok båt videre til neste strand. Og for en båttur! Høye bølger. På strand nr 2 var det litt roligere, men fortsatt var sjøen litt kald. Der fikk vi smake på en drikk som heter Colda de Cana. Som er en sukker plante de tar i en spesiell maskin med litt lime og smaker super yummi :). Så ble det buss hjem, der vi fikk gå gratis, en lokal lånte korte sitt til oss :)

Så dag tre, skulle vi og ut på tur. Men denne gangen tok vi først buss til en liten by. Der smakte vi på Brasilianske fiskekaker, de var runde og med lime. Men de var gode ;). Så var det videre med buss, til der vi skulle gå til neste strand. Det var ikke en like fin tur, men tungt og varmt var det. Vi traff en familie fra England, en jente på 9 år, som snakket fantastisk britisk ! "Its fresh jungle water, just splash it in youre face" ! Stranden var kjempe fin og akkurat passelig med vind. Det ble ikke den store strand dagen, vi var litt snufsen begge to. Så vi reiste videre til neste strand med båt denne gangen og. Hoppet på bussen tilbake til hostellet. Vi skulle nemmelig rekke superbowl og reise nord over på øyen. Som ikke var enkelt, vi hentet sekkene våre på hostellet. Klar for å sjekke inn på det nye. Men når vi kom innpå bussen igjen (!) måtte vi stå og så var det kø !! Og by the way, Maria har 6 kg mer på ryggen enn Christophe, bare sånn at dere vet det ;). Heldigvis etter en halvtime med ståing på bussen, var det 2 snille jenter som reiste seg for oss så vi fikk sitte litt.
Endelig framme på det nye hostellet etter en løpe tur i høljende regn. Skiftet (for vi var KLISSVÅT), løp ned på en pub og var klar for superbowl ! Der traff vi noen norske menn, som syns de hørte noen rare kjente lyder når vi snakket ;). Kampen var veldig gøy når Maria klarte å lære litt av reglene. Og det er ganske mange av de. Så var det tidenes avslutning på kampen. Meget fornøyd gikk vi hjem og la oss etter en begivenhetsrik dag:).

Første dag på denne siden av øyen, reiste vi ut på stranden sammen med Valerio og en til jente fra Italia, men hun snakker tysk ;). På stranden viste Christophe sine surfe skills enda en gang ! Når vi kom tilbake gikk vi å loffet rundt i sentrum. Veldig koselig og akkurat passe stort for oss bygde folk ;). Vi fant en kjempe koselig butikk som hadde all slags rare dubeditter. Så der ble det kanskje noen presanger kjøpt ;).

Vi bodde på rom med mange brasilienske, og de var super hjelpsom om hvor vi burde reise og hva som er best. Spesielt når det gjaldt karneval i Salvador :). Vi har prøvd sandboard, som var vanskelig enn de ser ut ! Ble litt knall og fall, så vi tok med oss litt sand tilbake;). Christophe var veldig flink, men slet litt med å svinge ! Maria satt vel mest på rumpen enn det hun sto ;). No takker vi for oss i Floripa, som er litt trist, å reiser videre til Igauzu. Og vi gleder oss masse masse :).
Avvreise dato: 10 februar.