fredag 23. mars 2012

Et lite paradis

Vi fant ut at vi ville ha et mellomstopp, mellom Salvador og Rio. Og plassen heter Porto Seguro. Vi kom fram etter en 12 timers buss tur. Vi skulle videre til Arrial d Ajuda, for å komme ut til denne øyen, måtte vi ta ferge. Ganmeldags ferge med blonder rundt taket, turen tok 7 minutter. Vi kom fram til et kjempe koselig hostell, Mox. Vi bestemte oss for å ta en tur å se på stranden, den varte evig ;)

Så ble det kveld på denne koselige plassen. Og stemning der var fantastisk. Det var restautant på restaurant, alle hadde koselig uteplass med lys og full pakke. Folk gikk rundt og såg på markedet, de solgte så utrolig mye fint. Christophe måtte holde Maria litt i tøylene ;).

Dagen etter bestemte vi oss for å virkelig utforske stranden, vi hadde en anelse om kor stor den var, men ikke at den var så stor. Vi gikk og vi gikk. For rundt en ny sving så ble det en ny strand, eller et nytt navn vertfall. Vi ville til den som ble kåret til en av Brasil fineste strender. Det ble vel til at vi så bort på den, og fant ut vi måtte bade og nyte livet før solen gikk ned ;). Endelig hjemme på hostellet, og vi hadde kjøpt mat som vi skulle lage. Men vi ville ha desserten først , og gikk ut til kaninen. Isbutikken hadde en stor kanin som trødde på en sykkel og holdt en is i hånden ;). Isen der var helt magisk, smakte 100% ekte. Spesiellt Christophe sin favoritt pistasj smakte som en ekte pistasj nøtt. Vi skulle jo være flinke folk og lage mat selv. Grille pølse og lage Victoria sin super gode tomat salat. For å være helt ærlig var den slettes ikke verst:). Vi grillet på den flotte terassen på hostellet, men det vi ikke visste var at sjefen/eieren på hostellet hadde bursdag. Så det var full fest når vi kom opp der. Vi fikk drikke, kake og enda mere mat enn det vi hadde regnet med.

Så var vi klare for å finne barnet i oss, Vi skulle nemmelig i vannpark. Det var mye morro. Maria turde så klart ikke å ta de skumleste, men var ivrig tilskuer når Christophe tok de. (Men Maria var tøff og tok de litt skumle, imponerte Christophe) Mange ganger, og hver gang hadde han et stolt barnslig smil om munnen. Maria sin favoritt var bølge maskinen, selv om hun ble slått under vann et par ganget ;). Så etter å svelgt noen liter med klor, var det på tide å komme seg på land å spise litt mat :).

No reiser vi tilbake til Poro Seguro, og sover der en natt før vi reiser videre til Rio !!